Jelenleg üres a kosarad.
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2025. március 1. napjától
- Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) érvényesek a YOZA Design Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett konyvtamasz.hu oldalon (a továbbiakban: Weboldalon) keresztül elérhető webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) megrendelhető valamennyi árucikkre. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Webáruházon keresztül történik.
1.2. A Weboldallal kapcsolatos szellemi tulajdonjog
A Weboldalon elhelyezett valamennyi anyag – különös tekintettel a termékek formatervei – továbbá a művek, képek, fotók, zenék, hangok, videók, dokumentumok, rajzok, ábrák, logók, menük, grafikák, színek, sémák, eszközök, betűtípusok, formatervek, diagramok, elrendezések, módszerek, eljárások, funkciók és szoftver, azok teljes szöveges, grafikai, illetve egyéb tartalma, a Weboldal szerkezeti felépítése, forráskódja, valamint bármely egyéb szellemi tulajdon szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt áll. A Weboldal tartalmának, illetve az Üzemeltető szellemi tulajdonának bármely felhasználása kizárólag az Üzemeltető előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A Weboldal tartalmának jogosulatlan felhasználása a védjegyjogi, szerzői jogi és polgári jogi igényeken túlmenően a büntetőjogi jogszabályokban meghatározott szankciókat is maguk után vonhatnak.
1.3. Vásárló alatt értendő minden természetes vagy jogi személy, aki a Webáruházban megrendelést ad le. A Vásárló fogalma magában foglalja a fogyasztó fogalmát. A fogyasztó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (a továbbiakban: Fogyasztó).
1.4. A Webáruházban történő vásárlást a hatályos magyar jogszabályok, különösen a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.
1.5. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.6. A megrendelés teljesítéséért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, amennyiben az adott termék időközben nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszautasítani.
1.6. A Felek közötti szerződés az ÁSZF Vásárló általi elfogadása esetén a megrendelés Szolgáltató által történő visszaigazolásával jön létre az ÁSZF-ben foglaltak szerint. Ha a Vásárló az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait, így nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.
1.7. A megkötött szerződés írásba foglaltnak minősül. A szerződés írásban tárolt adatai megegyeznek az adott megrendelés során szolgáltatott adatokkal. A szerződéskötés és a kapcsolattartás nyelve magyar. A Szolgáltató a szerződést iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.8. Kiskorú vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a Weboldal szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a kiskorú vagy cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége és feladata. A Webáruház megrendelői felületének és a Szolgáltatónak nem feladata és nincs rá lehetősége, hogy tudja, kiderítse, ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért felelősség kizárólag a Vásárlót terheli.
1.9. A Szolgáltató nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
1.10. Megrendelésének a Webáruházban történő leadásával és az ÁSZF elfogadására szolgáló mező kipipálásával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.
2. Szolgáltató és a tárhelyszolgáltató adatai:
Szolgáltató adatai:
Cégnév: Yoza Design Kft.
Székhely: 1124 Budapest, Tornalja utca 8.
Cégjegyzékszám: 01-09-930897
Adószám: 11704272-2-43
Bankszámlaszám: 10700440-49819902-51100005
E-mail: hello@yoza.eu
A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
Név: Rackforest Zrt.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001. a.
Weboldal: www.rackforest.hu
3. Megrendelés
3.1. A Webáruházban történő megrendelés érdekében nincs szükség regisztrációra. A megrendelés során az adatlap kitöltésekor a következő adatok megadása szükséges, illetve lehetséges: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási mód, szállítási cím, megjegyzés. A Vásárlók kizárólag saját személyes adataikat adhatják meg a Weboldalon. A sikeres megrendeléshez a Vásárlónak az adott mező kipipálásával el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. A mezők kipipálásával a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztató valamennyi rendelkezését elolvasta, megértette, azokat maradéktalanul betartja, és annak valamennyi rendelkezését magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.2. A megadott adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag a Vásárló felel. A Szolgáltató kizár mindenfajta felelősséget, amely a Weboldalon megadott adatok helytelenségéből, elírásból vagy nem valós adatok megadásával összefüggésben merül fel. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
3.3. Adatbeviteli hibák javításának lehetőségei: A megrendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe kell beírni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, ezt követően a rendszer automatikusan frissíti a megadott darabszámot. Amennyiben a Vásárló törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „-” „Termék eltávolítása a kosárból” gombot.
A megrendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére. Amennyiben a Vásárló már a javítani kívánt adatlapon továbblépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (nyíl a képernyő bal felső sarkában) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol már a módosítást el tudja végezni.
3.4. A Webáruházban megvásárolható termék tulajdonságait, jellemzőit a termékhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg.
3.5. A termékek mellett feltüntetett ár minden esetben forintban van feltüntetve és a termék bruttó vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is, viszont nem tartalmazza a szállítási költséget. A kiszállítás költségét a jelen ÁSZF 4.5.-4.6. pontja tartalmazza. A felmerülő szállítási költség a szállítás kiválasztását követően a termék ára mellett külön sorban feltüntetésre kerül. Utánvétes vásárlás csak Magyarországi címre lehetséges, az utánvét összege minden Magyarország területére megvalósuló szállítás esetén bruttó 990 Ft. A megrendelést visszaigazoló üzenetben külön soron tüntetjük fel a termékek árát és a szállítási költséget, valamint csak itt – a visszaigazoló e-mailben – kerül összesítve feltüntetve az utánvét összegével növelt végösszeg, vagyis az átvételkor fizetendő ár.
3.6. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
3.7. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az online áruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” forintos vagy „1” forintos árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
3.8. A megrendelést a Szolgáltató a Weboldalon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.9. A megrendelés menete:
1. Lépés: A megvásárolni kívánt termék a „KOSÁRBA” gomb kattintásával kerül a kosárba. Az árak Áfa-val együtt értendőek. Az Áfa mértéke a mindenkori Áfa törvényben meghatározott százalék.
2. Lépés: A KOSÁR oldalon kell kiválasztani a szállítás módját. A szállítási mód kiválasztása a „KIVÁLASZT” gomb megnyomásával lehetséges. Ezt követően a rendelés típusát kell kiválasztani, mely szerint magánszemélyként vagy cégként kíván vásárolni – céges vásárláskor kötelező megadni a céges adószámot – majd miután egyetértett a Felhasználási feltételekkel és az adatkezelési tájékoztatóval, a PÉNZTÁR gombra kattintva tud tovább lépni.
3. Lépés: ezen az oldalon kell megadnia az e-mail címét, a nevét és címét, ami a számla kiállításához szükséges, illetve házhozszállítás esetén ezt a címet rögzíti alapértelmezettnek a rendszerünk. Ezt követően a TOVÁBB A SZÁLLÍTÁSI MÓDOKHOZ gombra kattintva léphet tovább.
4. Lépés: Ezen az oldalon láthatja az összes szállítási módunkat, jelölje be ismét a korábban kiválasztott szállítási módot, majd ezt követően a TOVÁBB A FIZETÉSI MÓDOKHOZ gombra kattintva léphet tovább.
5. Lépés: ezen az oldalon választhatja ki a fizetési módot, hogy kártyás fizetéssel, vagy utánvéttel szeretné kifizetni rendelését. Ezen az oldalon adhatja meg, ha másik számlázási címet szeretne.
6. Lépés: A sikeres megrendeléshez a megadott mezők kitöltése kötelező és a Vásárlónak a KOSÁR oldalon a mező kipipálásával el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et és Adatkezelési tájékoztatót. Az ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztató elfogadása nélkül a megrendelés nem folytatható.
7. Lépés: Amennyiben a Vásárló mindent rendben talál és az online bankkártyás fizetés lehetőségét választotta, a „Fizetés” gombra kattintással átlép a fizetési szolgáltató felületére, amelyen teljesítheti a bankkártyás fizetést. Amennyiben az utánvétes fizetési lehetőséget választotta, ugyancsak a „Fizetés” gombra kattintva küldheti el a megrendelését.
3.10. A Vásárló részéről a megrendelés leadása önmagában nem eredményezi a Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. Szolgáltató a Vásárló vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles a Vásárló részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, esetleges előlegfizetés részleteit, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Vásárló részére nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlati kötöttsége, illetve bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
3.11. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra vonatkozóan, hogy az akciós kínálatot – előzetes bejelentés nélkül – megváltoztassa, az egyes akciók elérhetőségét korlátozza, ill. a meghirdetett akciók kezdési és befejezési időpontját módosítsa. A fenti esetleges változtatásokért a Szolgáltató jogi felelősséget nem vállal.
3.12. A Webáruházban rendelt termékek továbbértékesítése nem megengedett.
3.13. A Webáruházban leadott rendelések összevonására nincs lehetőség.
4. Fizetési és szállítási feltételek
4.1. A Vásárló a vételárat a Weboldalon bankkártyás fizetéssel, illetve a kiszállításkor a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával egyenlítheti ki. FOXPOST és MPL automatáknál csak bankkártyával lehet fizetni, amennyiben az utánvétet választja.
4.2. Az online bankkártyás fizetés a Szolgáltatótól független, a Szolgáltatóval szerződött pénzforgalmi szolgáltató által üzemeltetett elektronikus rendszeren keresztül valósul meg. Az online fizetésre a pénzforgalmi szolgáltató, az érintett kártyatársaság, továbbá a kártya kibocsátó és az összeget jóváíró pénzügyi intézmény üzletszabályzata irányadóak. A Szolgáltató a Vásárló bankkártyaadatait nem kezeli.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
4.3. A bankkártyás díjfizetést abban az időpontban tekintik teljesítettnek a Felek, amikor a teljesítendő összeg a Szolgáltató bankszámlájára megérkezik.
4.4. A kiállított számlát a Vásárló e-mailen kapja meg, abban az időpontban, amikor a rendelését a logisztikai partnerünk becsomagolta, és átadta a futárszolgálatnak.
4.5. A megrendelt termék átvételére Magyarországon a következő mód áll rendelkezésre:
• FOXPOST csomagpont (https://foxpost.hu/csomagautomatak)
• MPL csomagpont (https://www.posta.hu/csomagautomata)
• MPL házhozszállítás
• GLS házhozszállítás
A szállítási árak magyarországi kézbesítés esetén:
• FOXPOST csomagautomatába történő szállítás kártyás fizetéssel: 1.250.- Ft
• FOXPOST csomagautomatába történő szállítás utánvéttel: 1.250.- + 600.- Ft
• MPL csomagpontra történő szállítás kártyás fizetéssel: 990.- Ft
• MPL csomagpontra történő szállítás utánvéttel: 990.- + 600.- Ft
• MPL házhozszállítás kártyás fizetéssel: 1.990.- Ft
• MPL házhozszállítás utánvéttel: 1.990.- + 600.- Ft
• GLS házhozszállítás kártyás fizetéssel: 1.800.- Ft
• GLS házhozszállítás utánvéttel: 1.800.- + 600.- Ft
A szállítási költség 15.000 Ft feletti vásárlás esetén GLS házhozszállítással és Foxpost csomagautomatába történő szállítással INGYENES!
Tekintettel arra, hogy a kiszállítás érdekében a Szolgáltató több futárszolgálattal is szerződéses viszonyban áll (a továbbiakban: Partner), az adott megrendelés teljesítéséhez igénybe vett futárszolgálat nevéről és elérhetőségéről a megrendelés visszaigazolását követően a Partner ad tájékoztatást a Vásárló részére küldött e-mailben.
4.6. A szállítási árak külföldi kézbesítés esetén:
Zóna | Ország | Szállítási díj (HUF) |
Zóna I. | Ausztria | 6000 |
Csehország | ||
Horvátország | ||
Románia | ||
Szlovákia | ||
Szlovénia | ||
Zóna II. | Belgium | 7500 |
Bulgária | ||
Hollandia | ||
Lengyelország | ||
Luxemburg | ||
Németország | ||
Zóna III. | Dánia | 8500 |
Franciaország | ||
Olaszország | ||
Zóna IV. | Észtország | 12000 |
Finnország | ||
Lettország | ||
Litvánia | ||
Portugália | ||
Spanyolország | ||
Svédország |
4.7. A szállítási idő magyarországi kézbesítés esetén a megrendelés leadását követő naptól kezdődően általában 1-4 munkanap. A kiszállítás pontos időpontjáról minden megrendelés esetében a Partner e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.
4.8. A sikeres fizetést követően a szállítás előtti napon a Vásárló értesítést kap a Partnertől a szállítás várható időpontjáról, annak körülményeiről és a futár elérhetőségéről. Amennyiben lehetetlen a kiszállítás – házhoz szállítás esetén – azt igény szerint újra megpróbálja a Szolgáltató. Amennyiben másodszor is ellehetetlenül a kiszállítás, a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szerződéstől elálljon. Ebben az esetben a Vásárló a kifizetett vételárról megfelelő összegű jóváírást kap.
4.9. A Vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vásárlót terhelik. Sorozatosan sikertelen kiszállítás esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az Vásárló megrendeléseit korlátozza (csak előzőleg kiegyenlített vásárlást teljesít).
4.10. A Partner a Vásárlót megrendelése állapotáról, az igénybe vett futárszolgálatról, a kiszállítás (átvétel) várható időpontjáról, illetve a teendőkről e-mail útján tájékoztatja. A megrendelés visszaigazolásában a Szolgáltató a Partner elérhetőségeiről tájékoztatja a Vásárlót. Ezt követően a Vásárlót a Partner tájékoztatja a kiszállítással kapcsolatos tudnivalókról, így a kiszállítás várható időpontjáról, a csomagszámról, illetve az adott futárszolgálatról, továbbá arról a linkről, amelynek segítségével a Vásárló házhoz szállítás esetén nyomon követheti csomagját és módosíthatja a kiszállítás időpontját. FOXPOST csomagpont és a PACKETA csomagpont átvétel esetén is a megadott e-mailen tájékoztatja a partner a vásárlót a csomag átvételének időpontjáról és pontos helyéről. Amennyiben a Vásárlónak bármilyen kérdése felmerülne a kiszállítással kapcsolatban, a Partner elérhetőségein kérhet további információt.
4.11. A Szolgáltató minden vásárlásra biztosítással rendelkezik a szállítás idejére, amíg nem kézbesíti a Vásárló részére.
6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
6.1. A kellékszavatosságra, termékszavatosságra és jótállásra a Ptk. mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók.
a) Kellékszavatosság
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított két éves, a Fogyasztónak nem minősülő Vásárló a teljesítéstől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vásárló kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
A kellékszavatossági jogok érvényesítésének egyéb feltételei: A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b) Termékszavatosság
A Fogyasztó a neki a Szolgáltató által eladott termék hibája esetén – választása szerint – az a) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
c) Szavatossági igény bejelentésének módja
A Vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött postai levélben vagy elektronikus levélben.
A levélnek tartalmaznia kell:
– a Vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a Vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
7. Elállás
7.1. A termék átvétele után a Vásárló köteles a termék tartalmát, állapotát, minőségét leellenőrizni, és haladéktalanul jelezni Szolgáltató elérhetőségein, amennyiben valami hiányzik, vagy bármilyen eltérést tapasztal.
7.2. A Fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (ll.26.) kormányrendelet szerint 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi. Több termék szolgáltatásakor pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz a „Visszaküldés” menüpont alatt található elektronikus felület/nyilatkozat kitöltésével.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
7.3. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 30 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a termék bruttó vételárát. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket.
7.4. A Fogyasztó köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.
A terméket az alábbi módokon és az alábbi címre tudja visszaküldeni:
• Első lépésként minden esetben töltse ki a „Visszaküldés” elektronikus felületünkön található nyilatkozatot.
• Ezt követően a megadott címre küldje a terméket/termékeket, eredeti állapotban, sértetlenül, a Szolgáltató nevének, a címének és a telefonszámának megadásával:
YOZA Design Kft., 1125 Budapest, Sárospatak út 3/B., 06 70 33 7 4466
7.5. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
7.6. Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontjára tekintettel a Fogyasztó nem élhet elállási jogával olyan nem előre gyártott termékek esetében, amelyeket a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állít elő.
8. Panaszkezelés
8.1. A Vásárló a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait a 2. pont alatt szereplő e-mail címen teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
8.2. Szóbeli panasz
A Vásárló szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben a Vásárló a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a Vásárló panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja a Vásárlóval. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja a Vásárlónak. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja, és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.
8.3. Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről a Vásárlónak a panasz közlését követő 30 napon belül elektronikus úton értesíti.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.
A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében a Vásárló valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
Az írásbeli panaszokat, továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató öt évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.
8.4. Jogorvoslat
Amennyiben a Vásárló panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Vásárló az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Telefonszám: +36 1 450 2598
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
A békéltető testület előtti eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli.
Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a Vásárló bírósághoz fordulhat.
9. Adatvédelem
A Szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli és azokat kizárólag a Weboldalon található Adatvédelmi tájékoztatóban meghatározott célokra használja fel. Adatainak kezelésekor a mindenkor érvényben lévő adatvédelmi jogszabályokat tartjuk szem előtt. A Szolgáltató részletes Adatvédelmi tájékoztatót megtalálja a Weboldalon.
10. Záró rendelkezések
10.1.Szolgáltató által üzemeltetett Weboldal biztonsági foka megfelelő, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldal használata feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
10.2. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
10.3. Kifejezetten tilos a Weboldalon törvényileg nem engedélyezett tartalmak továbbítása, közlése, megosztása. Szolgáltató fenntartja a jogot a Vásárlók által feltöltött tartalmak törlésére.
10.4. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a vonatkozó egyéb magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.